هیئت تکـــــوانــدوی شهرستان مـــــاهـــنشان
هیئت تکـــــوانــدوی شهرستان مـــــاهـــنشان

TAEKWONDO
منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
من با اینکار خواستم یه ذره از زحمات استادانم( آقایان مهدی علی محمدی و محمد ملکی)را جبران کنم
آرشيو
بهمن 1391
نويسندگان
علیرضا فرضی
کد هاي جاوا

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



پست ثابت  <-PostCategory-> 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

سوگند نامه هنرجويان تكواندو

هنرجوي گرامي شما در زماني كه مفتخر به پوشيدن يونيفرم مقدس تكواندو شده‌ايد بايد به مربي، سالن تمرين ، ارشدهاي كلاس (از لحاظ كمربند و سن ) ، پدر و مادر و هرآن‌كس كه به شما چيزي آموخته ، احترام بگذاريد و شما مي‌بايست به بهترين شكل ممكن به سوگند خود وفادار مانده و هميشه آن را سر لوحه كار خود قرار دهيد  ضامن اجراي سوگند نامه شرف شماست .

سوگند نامه تكواندو پومسه طبق اساسنامه كوكي وان :

من درك مي كنم كه تكواندو چيست و از راهنمائي هاي معلمينم اطاعت مي‌كنم.

من سعي مي‌كنم كه مفاهيم تكواندو را در زندگي روزمره‌ام متجلي كنم عدالت را اساس زندگيم قرار دهم.

من با تمام وجود تلاش خواهم كرد كه به اصلاح روح و جسم خويش بپردازم و به همه مسلكهايم وفادار بمانم .

من از پدر و مادرم اطاعت مي كنم و داطلبانه در راه مردم و كشورم جان‌فشاني خواهم كرد و كوشش مي‌كنم فرد مفيدي و با شخصيتي باشم .

 

‹‹‹خدايا به ما اين توان را بده كه به سوگند خود وفادار بمانيم و آن را به بهترين شكل ممكن اجراكنيم .›››

 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

چرا تكواندوكاران در شروع فعاليت‌هاي رزمي خود از كمربند سفيد استفاده مي‌كنند وقتي به اوج كار خود دست يافتند كمربند مشكي مي‌بندند. انتخاب رنگهاي زرد، سبز، آبي، قرمز و غيره چه مفاهيمي را در بر دارد؟ كمربند سفيد به معناي پاكي است و جواز شروع فراگيري تكواندو، زرد نشانه‌ي آن است كه هنرجو ماند جوانه‌اي است در حال رشد، سبز نشانه‌ي دفاع و هنرجويي است كه به اين مرحله مي‌رسد مي‌تواند از خود و ديگران دفاع كند. وقتي تكواندوكار از رنگ آبي بهره مي‌گيرد به آرامش دست يافته است و با گذر از اين مرحله مي‌تواند كمربند قرمز ببندد و عليه ظلم و بي‌عدالتي و جهل قيام كند. تكواندوكار با كمربندسياه درگير روحيه‌اي تهاجمي و دنياي ناشناخته است. زماني كه به كمربند سياه دست مي‌يابد، تازه متوجه مي‌شود كه تصورات شروع كارش از تكواندو بسيار ابتدايي و كودكانه بوده و اكنون بيشتر در محاصره ناشناخته‌ها قرار دارد. امروز علاوه بر آبي آسماني، قرمز غروب، سبز درختان و ساير رنگ‌ها هزاران رنگ در دست داريم. و اين رنگ‌ها طبيعي هستند كه در عمق روح و جان ما اثر مي‌گذارند. در بين رنگها برخي مورد علاقه ما هستند و برخي هم برعكس نفرت ما را برمي‌انگيزند و نسبت به گروهي از رنگ‌ها نيز بي‌تفاوت هستيم. زندگي بشر در بدو پيدايش بر پايه عواملي چون شب و روز، تاريكي و روشني و .... بنا شده، كه خارج از كنترل وي بوده است. شب باعث توقف فعاليت‌هاي انسان بوده و آدمي با خواب به پيشتاز طلوع آفتاب مي‌رفته است. رنگ‌هاي مربوط به اين دو محيط آبي آسماني و زرد است. رنگ آبي تيره، آرامش و سكون است.


سفيد، نشانه صداقت و صلح
سفيد ، رنگ پاكي، صداقت، صلح و دوستي است. رنگ سفيد درهمه اديان مورد احترام استدي اطلاعات مختصري از تكواندو دارند، ولي درك عميقي از تكواندو ماهيت تكنيكها و اصول آن ندارد. ضمناً سفيد بيانگر اين است كه هنرجو هيچ درجه يا رتبه‌اي در زمينه‌ي تكواندو ندارد.


زرد، بيانگر اميد و كوشش
زرد ، رنگ آفتاب و نور است. رنگ اميد و كوشش. رنگ محرك كمربند زرد بيانگر اين است كه هنرجو با اشعه تكواندو روبرو شده و مي‌رود تا به عمق آن دست يابد. به معناي ديگر جوانه دانه‌ها در ابتدا زرد رنگ هستند و پس از رشد به رنگ سبز درمي‌آيند بنابراين مي‌توان گفت: هنرجو مانند جوانه‌اي است كه با تلاش پيگير سعي در رشد و شكوفايي دارد.


سبز، نشانه‌ي دفاع
جوانه‌اي كه سر از خاك بيرون مي‌آورد به تدريج رنگ سبز به خود مي‌گيرد. سبز رنگ دفاع است. دفاع از تكواندو دفاع از خود، دفاع از ديگران. همانگونه كه گفته شد تكواندو هنر دفاعي است. كليه تكنيكهاي آن در جهت دفاع ابداع شده‌اند. هنرجو در اين مرحله با تاكتيكهاي اساسي آشنايي كامل يافته و مي‌تواند به خوبي آن‌ها را اجرا كند. مي‌تواند تكنيك‌ها را درك كند و كوتاه كلام از ماهيت تكواندو آگاه شده است.


آبي، تداعي آرامش
آبي ، رنگ آرامش است. رنگ آب درياها و رنگ آسمان. نهال تكواندو اينك سر به آسمان كشيده و از گزند طوفانها در امان است. اينك آرامش يافته است. حالا تكواندوكار درختي شده كه مي‌تواند به راحتي چون چتري خود و ديگران را محافظت كند.


قرمز، رنگ تهاجم
قرمز ، رنگ حمله و هجوم است. رنگ جنگ و خون.رنگ شعله و آتش است سرخي افق بامدادان و غروب شامگاه. هنرجوي تكواندو از يك سو مي‌تواند بر ظلم و ستم، ناداني جهل و بي عدالتي قيام كند و از طرفي رو به روشنايي روز مي‌رود به سوي اوج تلاش و فعاليت و از جهتي به شب نزديك مي‌شود.


 سياه، دنياي ناشناخته‌ها
سياه ، رنگ ناشناخته‌ها، رنگ بيم و هراس و رنگ يأس و ماتم است. هنرجوي تكواندو به ناشناخته‌ها رسيده است. از طرفي روحيه تهاجم كه در كمربند قرمز يافته با هم درگير مي‌شوند
.


 اكثر دارندگان كمربند سياه در ابتدا خود را علامه دهر مي دانند، ولي چندي بعد درمي‌يابند كه در ميان ناشناخته‌ها محصورند.

مغرور نشوید...

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






+ نوشته شده در دو شنبه 23 بهمن 1398برچسب:,ساعت 22:22 توسط علیرضا فرضی |
مطالب پيشين
» گالری عکس
» فرم1تا17
» آموزش حرکات دست از زبان فارسی به کره ای
» اسامی تکنیک های فرم - سام جانگ تا پال جانگ
» طراحي تمرين براي ورزشكاران رشته تكواندو
» اصطلاحات این ورزش رزمی-دفاعی
» تغذیه در ماه مبارک رمضان
» بگذارید مطلبمان را به حدیثی از پیامبر اکرم مزین کنیم.
» تاریخچه تکواندو:
» پست ثابت





پيوندها


گلچین تجارت - ماکو شهر کامپیوتر ردیاب جی پی اس ماشین ارم زوتی z300 جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیئت تکـــــوانــد





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

حواله یوان به چین
خرید از علی اکسپرس
دزدگیر دوچرخه

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com